مجله تندرستی فیتنس مگ

هرچه در دنیای فیتنس میگذرد...

مجله تندرستی فیتنس مگ

هرچه در دنیای فیتنس میگذرد...

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

مرگ مغزی چیست و چطور تشخیص داده می شود

 

مرگ مغزی وضعیت بازگشت‌ناپذیر تمامی عملکردهای مغز است. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که بیمار بدون کمک دستگاه‌ها و درمان‌های حمایتی (مثلا دستگاه تنفس مصنوعی)‌ جان خود را از دست بدهد. در برخی موارد، بیمار مبتلا به مرگ مغزی ممکن است داوطلبِ اهدای عضو باشد.

این وضعیت، که گاهی با کما اشتباه گرفته می‌شود، یکی از معیارهای قطعی مرگ است. منتها کسی که در کماست، فاقد هوشیاری ولی هنوز زنده است. اگر فرد بیمار بدون درمان‌های حمایتی مثلا دستگاه تنفس مصنوعی نتواند به زندگی ادامه دهد، دچار مرگ مغز شده است.

  • ُسینا عبدی

 

دندان و سلامت

 

دندان ها چیزهای مختلفی در مورد سلامتی شما نشان می دهند که با در نظر گرفتن شان می توانید از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم نشانه هایی را در دهان و دندان به شما معرفی کنیم که اگر آن ها را مد نظر قرار دهید، از بسیاری از مشکلات جدی تر جلوگیری خواهد شد.

  • ُسینا عبدی

زگیل تناسلی در زنانزگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی در زنان و افراد دارای رحم منتسب به زنان ممکن است بر اثر وجود عفونت‌هایی که از گروه پاپیلوم هستند ایجاد شود. یعنی زگیل تناسلی بر اثر رابطه جنسی بین انسان‌ها، به یکدیگر منتقل می‌شود. این موضوع می‌تواند جزئی از علائم پیش سرطانی و حتی علائم سرطان رحم به شمار رود.

با وجود خطر جدی که ابتلا به این بیماری فرد را مواجه می‌کند، بهتر است هرچه سریعتر رو به درمان برای این عارضه‌ها آورد. در ادامه متن توضیحات بیشتری را در مورد علائم و حتی راه‌های درمانی و پیشگیری برایتان ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • ُسینا عبدی