مجله تندرستی فیتنس مگ

هرچه در دنیای فیتنس میگذرد...

مجله تندرستی فیتنس مگ

هرچه در دنیای فیتنس میگذرد...

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

کراتین محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین مکمل ورزشی است که امروزه در دسترس ورزشکاران می‌باشد؛ مکملی که مطالعات مختلف و متعددی از کارآیی آن حمایت می‌کنند.

برای اکثر افراد، از جمله ورزشکاران حرفه‌ای و افرادی که آموزش ندیده‌اند، مصرف مکمل کراتین توده‌ی بدون چربی را افزایش داده و عملکرد غیر هوازی و احتمالاً هوازی را بهبود می‌بخشد. درحالی ‌که کارآیی این مکمل به خوبی شناخته شده است، مؤثرترین راه برای مصرفش مشخص نیست.

برای طراحی یک چرخه‌ی «بهینه» برای کراتین، چندین فاکتور باید مدنظر قرار گیرد.

  • ُسینا عبدی

شکم داشتن افراد لاغر

گاهی اوقات رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن یا لاغر بودن ذاتی، به این معنا نیست که شما دیگر نباید نگران چربی شکم تان باشید. حتماً افراد لاغری را دور و بر خود دیده اید که با وجود اینکه چربی اضافه در قسمت های دیگر بدن خود ندارند اما ناحیه شکم آن ها چاق و چربی دار است. به نظر شما چرا این اتفاق می افتد و باید در چنین شرایطی چه اقداماتی انجام داد؟

  • ُسینا عبدی

ورزش ایروبیک چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

ایروبیک به ورزش های هوازی گفته می‌شود. این ورزش فواید فراوانی دارد. از بهبود عملکرد قلب تا کاهش فشار خون و افزایش قدرت ذهنی، با انجام تمرین ایروبیک امکان‌پذیر است. تمام افراد، با هر سطح توانایی بدنی و سنی که باشند، می‌توانند از این ورزش‌ها‌ برای حفظ و بهبود سلامتی خود استفاده کنند. بسیاری از افراد از ایروبیک برای لاغری و چربی سوزی هم استفاده می‌کنند. در این مقاله، به نقل از کارشناسان معتبر دنیا، به‌طور کامل توضیح می‌دهیم که ورزش ایروبیک چه فوایدی دارد، در زمان تمرین ایروبیک چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد، برای دستیابی به فواید این ورزش چقدر باید تمرین کنید و چگونه تغییرات خود را بررسی کنید.

  • ُسینا عبدی

ورزش بادی ریتم یا زومبا چیست

 

ورزش بادی ریتم یا زومبا یکی از ورزش های عالی و پرتحرک برای کاهش وزن و تناسب اندام است. پایه این ورزش هوازی است اما امروزه با طراحی های دیگر آن را به یک ورزش قدرتی و انعطاف پذیر برای بدن تبدیل کرده اند.

از آن جایی که حرکات زومبا با آهنگ کاملا هماهنگ است می توان گفت مشابه با انجام رقص است؛ در نتیجه بسیاری از افرادی که از بیماری افسردگی رنج می برند با کمک این ورزش می توانند سطح شادی و انرژی مثبت را در خود بالا ببرند و روند درمان بیماری های روحی خود را سرعت ببخشند.

  • ُسینا عبدی