مجله تندرستی فیتنس مگ

هرچه در دنیای فیتنس میگذرد...

مجله تندرستی فیتنس مگ

هرچه در دنیای فیتنس میگذرد...

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

وکس

چرا روی بدنم مو داره؟ این موها به چه دردی می‌خوره؟ چرا انقدر تند تند موهای بدن رشد می‌کنن؟ این‌ها سوالاتیست که حتما حداقل یکبار از خود پرسیده‌اید! یکی از دغدغه‌های انسان‌ها چه خانم‌ها و چه آقایان، از بین بردن موهای بدن است. گاهی این مسئله برای برخی افراد تبدیل به یک مشکل می‌شود و همواره در پی یافتن راهی برای خلاص شدن از آن هستند. استفاده از تیغ و ژیلت شاید راحت‌ترین راه برای زدودن موهای زائد باشد اما این وسیله مشکلات خاص خودش را دارد. این وسیله هم پوست را تیره می‌کند و هم باید زود به زود از آن استفاده کرد چون موها را از ریشه بیرون نمی‌آورد. پس اگر نمی‌خواهید هر روز اصلاح کنید، باید به دنبال روش دیگری باشید.

  • ُسینا عبدی

کبد

کبد (جگر) یکی از فعال ترین اندام های بدن تلقی می شود. این عضو بر خلاف سایر اندام های بدن چون معده، روده ها، قلب و ماهیچه ها، هیچ جنبش و حرکتی ندارد و فعالیت هایش از نظر چشم پنهان است.

کبد که از نظر حجم، بزرگ ترین اندام داخلی بدن انسان محسوب می شود، وزنی در حدود ۱ تا ۱/۵ کیلوگرم دارد و فضای بالای شکم را اشغال کرده است.

  • ُسینا عبدی

ورزشبدن همه ی ما یک انعطاف پذیری مادرزادی دارد و به همین دلیل هم هست که بچه ها می توانند پاهایشان را به راحتی ۱۸۰ درجه باز کنند یا آن ها را به سرشان برسانند. با گذشت زمان، این انعطاف پذیری مادرزادی را از دست می دهیم. داشتن شغل پشت میزی هم وضع را بدتر می کنند. اینگونه می شود که دست آخر متوجه می شویم که دیگر راست کردن پشت مان برایمان سخت شده یا اصلاً نمی توانیم به تنهایی زیپ پشتی لباس مان را ببندیم.

  • ُسینا عبدی

مدیتیشن

تمرین مدیتیشن می تواند روحیه شما را تقویت کند، میل شدیدتان را مهار کند و حتی می تواند در مقابله با درد نیز به شما کمک کند.

اگر تا به حال چندین دقیقه مدیتیشن در کلاس یوگا را گذرانده باشید، می دانید که تلاش برای آرام کردن افکارتان به مراتب سخت ‌تر از آن است که به نظر می‌ رسد.

Nina Smiley دکترای برنامه ریزی ذهن آگاهی در نیویورک می گوید: “ذهن ما دائما در مورد نگرانی هایمان در رابطه با فرصت ها و مهلت ها، ارزیابی عملکرد خودمان یا دیگران و یا ایجاد تعامل از گذشته سیر می کند. اما تمرین مدیتیشن ذهن را بر روی تمرکز بر زمان حال حاضر تعلیم می دهد و به شما در رسیدن به هدف های روزانه تان کمک می کند.”

این کار نه تنها آرامش درونی را برای شما به ارمغان می آورد بلکه برای سلامتی تان نیز خوب است. با توجه به تحقیقات انجام شده علم پزشکی نیز به فواید تمرین مدیتیشن رسیده است.

  • ُسینا عبدی

عناب

آشنایی خواص عناب

مطمئنا بارها میوه عناب را امتحان کرده اید و میدانید که این میوه فوق العاده که از آن با عنوان «خرمای قرمز» یا «خرمای چینی» یاد می کنند از گذشته تاکنون توانسته جایگاه بسیار ویژه ای برای خود در طب سنتی و همچنین در علم پزشکی امروزه فراهم آورد. پزشکان عناب را یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، ویتامین B12 و پتاسیم میدانند. آنها بر این عقیده اند که اگر مصرف این میوه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان در امان خواهید ماند. از همین رو با توجه به خواص عناب در نظر داریم در این مقاله توضیحات بیشتری در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

  • ُسینا عبدی

سبزیجات

شاید متخصصان تغذیه بر سر بعضی مسائل اختلاف نظر داشته باشند، اما همه آن‌ها در رابطه با یک نکته با یکدیگر هم عقیده‌اند: سبزیجات مصرف کنید.

سبزیجات یکی از سالم‌ترین و مفیدترین مواد غذایی هستند. سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می‌باشند که برای عملکرد مناسب و سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

  • ُسینا عبدی

چارلی هورسبه گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ چارلی هورس ،گرفتگی و کشیدگی ماهیچه‌ای است و بیش از ۶۰٪ بزرگسالان گاها شبانه گرفتگی عضلات پا یا عارضه‌ایی مانند اسپاسم دردناک و سفت شدن عضلات همراه درد شدید را تجربه کرده‌اند.

  • ُسینا عبدی